Persoonlijke ontwikkeling

2e jaar, BART opdracht


1e jaar

Afgelopen jaar heb ik aan serieuze dingen gewerkt. Dit jaar heb ik voor mezelf het doel gesteld om meer taken aan te gaan pakken. (welke mij interesseren en waar ik me geod bij voel) De taken die ik bijvoorbeeld heb aangepakt zijn; meer training geven, ook in andere lessen welke ik nog niet gaf, uitjes etc.)

Ik probeer om meer dingen los te laten. Door middel van studieteams heb ik dit zelf kunnen ervaren en het scheelt enorm als je iets samen doet. Ik wilde op de vorige opleiding alles alleen doen. Dit was toen al een punt waar ik aan moest werken omdat ik hierdoor mijn eindgesprek niet meteen goed heb afgerond.

Sinds dit jaar hebben wij een hele hechte vriendengroep. Dit doet mij erg goed en ik geniet er met volle teugen van. Dat vrienden zo belangrijk zijn heb ik lang voor mezelf ontkent. 

Door tijdgebrek heb ik ook dingen aan de kant moeten zetten. Een vertrouwde, hechte vriendschap. Dit is erg jammer, we spreken elkaar te weinig. Hierdoor is ook het paardrijden op een laag pitje gezet. Wat gaat voor en wat laat ik vallen. Blijkbaar niet belangrijk genoeg. Haalde er geen succes/winst uit. (paardrijden)

-Volwassener geworden (feedback) -Veel aan het netwerken -Dingen aanpakken om bekend te werken ivm werk, toekomst etc. -goeie coördinator omdat ik een goed inschattingsvermogen heb ivm sensitief. -Weinig tijd dus minder tijd voor trainingsschema's.

-Eerlijk tegen anderen- Zegt waar het op staat- Neemt initiatief (eerst kat uit de boom kijkend)- Minder uitstelgedrag- waar ik tegenop kijk doe ik nu sneller. De drempel maak ik voor mezelf minder hoog (hoe)- Door aanvoelen van mensen kan ik met veel mensen overweg. (hierdoor baan aangeboden gekregen)

  • De profielkeuze wil ik voor mezelf binnen een jaar duidelijk hebben. Om dit doel na te streven ga ik advies vragen aan 2e/3e/4e jaars, leraren en informatie verzamelen over de verschillende profielkeuzes.
  • Leiding nemen, initiatief tonen. Om dit doel na te streven ga ik in het studieteam als leider functioneren.
  • De 48 punten halen zodat ik naar het 2e jaar kan gaan. Dit doe ik door veel energie in de verslagen te steken en ook vraag ik hier personen voor die mij hierbij kunnen helpen. Ook eerder beginnen met leren en goed voorbereid zijn. Dit is echt mijn opleiding en ik wil hoe dan ook deze opleiding succesvol behalen. (de eerste toets is helaas mislukt.)
  • Doel aan gewerkt: hulp bij toetsstof, met z'n allen besproken
  • Meer genieten vant leven ivm omstandigheden dorp
  • komende zomer aan sensitief werken

JAAR 2


Zelfbeeld testen 

Kwaliteiten

Behulpzaam

Beleefd/sociaal

Goed luisteren (observerend)

Plannen

 

Valkuilen

Moeilijk keuzes maken

Perfectionistisch (soms)

Veranderingen in afspraken /planning

Geen discussies maar vaak toezeggen. (terwijl je het er niet altijd mee eens bent)

 

Allergie

Ongeïnteresseerd

Drukte als je je moet concentreren en als het moeilijke stof is (erdoorheen praten)

Arrogant

Afspraken niet nakomen

 

 

 

Uitdaging

Loslaten en de mensen het zelf laten oplossen

Om de mensen toch te prikkelen met een goed idee

Rustige plek opzoeken en erover nadenken en je er niet teveel druk meer over maken

Mensen inschatten over hoe ze kunnen zijn en dan een kort of lang gesprek houden.


 


 

Sterke punten

 

Punctueel/stiptheid

 

Feedback ontvangen

Zwakke punten

Reflecteren

Samenwerking

Perfectionistisch

Probleemoplossend

Flexibel/aanpassen

Initiatief nemen

Klantgericht, observerend

Ongeduldig

Behulpzaam/Beleefd

 

<span style="font-size:10.0pt;font-family:" tahoma","sans-serif";times="" new="" roman";color:#2a2a2a;"="">Kolb leerstijlen

Je hebt een creatieve leerstijl.
Dat wil zeggen, je leert het liefste door te observeren en je fantasie te gebruiken. Door goed naar de leerstof, andere mensen, of een probleem te kijken, kom je erachter hoe iets in elkaar steekt en in zijn werk gaat. Je gaat daarbij vooral op je gevoel af en geeft je fantasie de vrije loop. Je houdt ervan om te brainstormen over leerstof en oplossingen en bent heel creatief. Wél houd je van duidelijkheid: om iets te leren moet de leerstof voor jou concreet en helder zijn. Je leerstijl heeft grote voordelen. Doordat je zo goed observeert zie je veel verschillende aspecten van de leerstof of een probleem. Bovendien kom je vaak met hele originele ideeën waar anderen nooit aan hadden gedacht.