Ambities & doelen
Jaar 2, blok 2.4
Maatschappelijk werk inzetten tijdens en in de sport. Een combinatie hiervan maken.
Gemeente projecten opzetten in Friesland op het gebied van sport en bewegen, gezondheid etc.
Lesgeven op basisscholen in bijvoorbeeld Holwerd. Een combinatie met JOGG maken. Een bewuste keuze op het gebied van bewegen en gezondheid. Het is hier niet bekend.'
Jaar 2, blok 2.3
Jaar 2, blok 2.2
Het initiatief nemen om naar iemand toe te stappen. Bij de 360 graden feedback komt dit duidelijk naar voren. Ik mag meer initiatief nemen. Bij het 'vastlopen' met bepaalde opdrachten moet ik meteen het initiatief tonen en naar mensen toe stappen die hier wel verstand van hebben. Dit voorkomt veel tijdverlies en onduidelijkheden.
Mijn eigen mening naar voren laten komen. Duidelijk en tijdig aangeven wat ik ergens van vind. Dit doel valt ook samen met het initiatief nemen. Mijn mening laten blijken. Wat vind ik ergens van en hoe denk ik ergens over. Dit kan zeker invloed hebben op het nemen van beslissingen. Omdat ik het vaak eens ben met meerdere meningen is dit lastig. Ik moet hierbij naar de mening kijken welke het meest op mij van toepassing is.
Zinsopbouw/spelling verbeteren. Het niveau moet zeker omhoog 'geschroefd' worden. De stap van MBO naar HBO is erg groot. Bij elke zin moet ik nakijken of het klopt. De feedback vraag ik vaak aan Henriët en Guus, zij zijn goed in de Nederlandse spelling.
Toekomstbeeld duidelijk hebben. Tot nu toe heb ik dit niet duidelijk voor mezelf. Ik wil wel in Friesland blijven werken in de sportwereld. Bij bijvoorbeeld Sport Fryslân. Ik wil met Mieke Zijl/beleidsmedewerker in gesprek om meer te weten et komen over 'beleid'. Op deze manier wil ik gaan netwerken en de keuze helder hebben.
---------------------------------
Jaar 2, blok 2.1
Tijdens communicatie sneller 'to the point' komen zonder een soort verantwoording af te leggen. Feedback vragen aan mensen in het studieteam/op school. Niet langdradige gesprekken zonder inhoud maar kort maar krachtig.
Opmerkingen tactvoller en beter verwoord naar de 'buitenwereld' overbrengen. Dit zonder dat ik bot overkom. Omdat ik vaak wat anders bedoel dan wat ik zeg wil ik mezelf hierin verbeteren. Dit doel ga ik bij mijn team en klasgenoten navragen. Ik krijg de feedback ook van hen terug dus zij weten wat ik bedoel. Ik ga aan dit doel werken door eerst tot 10 te tellen. Het duurt iets langer maar dan flap ik er minder uit dan eerst. Tot nu toe is dit merkbaar tijdens besprekingen op stage.
Bij de uitvoering van activiteiten wil ik altijd resultaat zien. Dit kan in de vorm van een sporttoernooi/trainingen of bij het inleveren van een verslag. Met mijn studieteam heb ik afgesproken dat de kwaliteit omhoog gaat bij mijn stukken. Ik mag hun om feedback vragen.
De kwaliteit en het niveau bij verslagen moet omhoog. Hier moet ik de tijd voor nemen en in een stille ruimte gaan zitten voor een optimale focus. Na het maken van het verslag laat ik dit controlen door iemand uit mijn omgeving. (o.a. Henriët) Omdat ik last heb van frisisme moet ik mezelf telkens controleren. Ik lees het nog een keer door en het duurt nu 2x zo lang voordat ik mijn stuk af heb. Het is dus goed om een juiste planning voor mezelf te maken. In het Fries is het namelijk andersom.
Omdat ik (hoog) sensitief ben en een goed empatisch vermogen heb, wi lik me hier meer in gaan verdiepen. Meer kennis opdoen. Dit met betrekking tot bepaalde psychologische kanten tijdens de sport of m.b.t. de sport. Paul gaf aan dat ik er veel meer uit zou kunnen halen en die kans laat ik niet aan me voorbij lopen. De inleiding in de sportpsychologie heb ik gevolgd als cursus. Het is zeker een interessant vakgebied. Ik zou het prettig vinden dat een persoon mij inzicht kan geven in de wereld van een HSP-er. Zo neem ik de informatie sneller tot me.